Vilkår og betingelser

Registrering

For å handle på convoymail.no må du registrere deg som kunde. Dine opplysninger vil kun bli brukt i forbindelse med behandling av bestillinger. Man må være 18 år for å handle på convoymail.no, dersom man ikke har fylt 18 kan man få en myndig person til å handle for seg f eks en foresatt.

Bestilling

Vi betrakter din bestilling som bindende når den er registrert hos oss. Vi er likeledes bundet av din bestilling dersom denne ikke avviker fra det som er tilbudt av oss. Du har likevel rett til å gå fra kjøpet i henhold til lov om angrerett. Ved bestilling skal du motta en ordrebekreftelse fra oss på e-post. Likeledes skal du motta en leveringsbekreftelse på e-post når vi har pakket din bestilling og sender denne.

Priser

Alle priser er oppgitt inkludert merverdiavgift. Totalkostnad for kjøpet, inkludert eventuell frakt vil framkomme før man fullfører en bestilling. Ved eventuelle leveranser til steder der det ikke skal betales merverdiavgift, vil prisene likevel være inklusive merverdiavgift som eventuelt må refunderes i etterkant. Vi tar forbehold om skrivefeil på priser og produktbeskrivelser, samt tekniske feil knyttet til nettbutikken. Vi vil da kontakte Kunden så snart vi oppdager dette for å finne en god løsning.

Betaling

Du kan velge om du vil betale med kredittkort ved bestilling, eller om du ønsker å få tilsendt en faktura fra oss.

Velger du faktura sender vi faktura til deg på e-post med 10 dagers betalingsfrist. Varene du har bestilt holdes av til deg i disse 10 dagene og sendes når betaling er registrert. Jo raskere fakturaen betales, jo raskere blir varene sendt fra oss. Dersom man har behov for det kan man få ytterligere 10 dagers betalingsfrist ved å kontakte oss og be om dette. Dette for at varene ikke skal bli lagt tilbake på lager.

Betaling med kort er trygt og enkelt gjennom Nets som er vår leverandør av betalingsløsning. Du taster inn kortnummeret ditt, utløpsdatoen og en verifiseringskode direkte på Nets sin betalingsside. Dette gjør at ikke noe kortinformasjon blir lagret hos oss. All prosessering av din kortinformasjon foregår hos Nets i meget sikre former med kryptering. Ingen får fysisk se ditt kortnummer gjennom hele betalingsprosessen. Når du legger en ordre hos oss med ditt kort blir det gjort en autorisasjon på kortet ditt. Dette betyr at de sjekker at kortet er ekte og at det er dekning på det.

De gjør så en reservasjon, hvor beløpet du handler for blir reservert for bruk. Dette vil si at pengene fremdeles er på kortet ditt, men at de ikke kan røres av andre så lenge ordren eksisterer.

Dersom du kansellerer en ordre, vil reservasjonen heves og pengene frigjøres på kortet ditt (normalt innen to-fem virkedager). Det er først når vi har pakket varene ferdig og har klargjort pakken for forsendelse at pengene blir trukket fra ditt kort til oss.

Ved eventuell kreditering av hele eller deler av en ordre som opprinnelig er betalt med Visa/Mastercard vil krediteringen normalt foretas tilbake til samme kortnummer, og ikke som direkte utbetaling til bankkonto.

Vi har valgt å gå bort fra oppkrav da dette er et fordyrende ledd, og har stor kostnad for oss dersom pakken ikke blir avhentet i tide. Vi kunne gått inn på avtale med et firma som spesialiserer seg på betalingsløsninger, hvor kunden kan utsette betaling eller betale på avdrag. Dette er også et fordyrende ledd for deg som kunde og for oss, og vi ønsker å selge varene så billig som mulig til kunden, samtidig som vi slipper å få et ekstra ledd mellom oss og kunden, som av og til kan bli komplisert. Har vi en uoverensstemmelse med deg som kunde så løser vi det uten at vi har en tredjepart å argumentere med.

Betalingsansvar

Furulund Kro & Motel AS er ansvarlig for kredittkorttransaksjoner gjort gjennom denne nettsiden.

Frakt

Fast frakt på kr 99,- tilkommer ved bestilling. For bestillinger over kr 1500,- er det fri frakt. Ved bytte eller retur av varer betaler Kunden frakt tilbake til oss og vi betaler frakt tilbake til Kunden. Ved feil på sending eller varer betaler vi frakt begge veier. Kunden må i så tilfelle kontakte oss og få tilsendt returlapp. Vi refunderer ikke utlagt porto og henter heller ikke ut pakker sendt til oss i oppkrav. Vi benytter Posten/Bring til levering av pakker.

Dersom en pakke ikke blir hentet i tide og kommer i retur til oss, betaler vi ikke tilbake porto, kun verdien av varene.

Vi tilbyr nå også henting i vår butikk i Stokke. Velg "Hente i butikk" under frakt i kassa. Når ordren er fullført sendes en "leveringsbekreftelse" på e-post. Når denne er mottatt er varene klare for henting.

Bedrifter må fortsatt betale "Svalbardtillegg" ved sending av pakker med Posten/Bring. Fra 01.01.23 utgjør dette tillegget kr 330,- eks mva. Til gjengjeld sendes pakkene fortsatt med fly, slik at transport skal gå en del raskere enn med båt.

Angrerett

Ved handel på internett har man i følge Angrerettloven 14 dagers angrerett etter at man har mottatt varen. Det betyr at man uten å oppgi årsak kan gi beskjed til oss ved bruk av angrerettskjema eller f eks via e-post, sende varen i retur og få pengene tilbake. Kunden må selv betale returporto. Eventuell frakt som er betalt ved kjøp av varen vil bli betalt tilbake, sammen med det som er betalt for selve varen, når vi har mottatt varene hele og ubrukte. Dersom kunden har bedt om at varen skal sendes på annen dyrere måte enn standard frakt, vil kun standard frakt bli betalt tilbake. Angrerettskjema finner du her.

Bytte/retur av vare

Ved bytte eller retur av vare skal varen være ubrukt, alle merkelapper skal henge på og originalemballasjen skal følge med. Feilkjøpte varer i blisterpakning (varer i «sveiset» forpakning, gjelder hovedsakelig truckersvarer) tas i retur selv om de er åpnet, men det betales da kun tilbake 50 % av det man har betalt for varen fordi vi ikke får solgt varen til fullpris uten hel og pen forpakning.